Friday 23 December 2011

TIP Pemakaian Sampin

Sekadar gambar hiasan

1.    Pilih & pakai kain sampin berbeza @ warna kontra dengan pakaian kahwin anda. Ini dapat mengelakkan penampilan anda tampak sekata pada majlis perkahwinan anda.

2.   Jika anda ingin menggayakan padanan sampin dalam rona yang sama dengan baju pilihan anda, pastikan pilihan corak pada sampin lebih menojol @ pilih corak sederhana besar.
Sekadar gambar hiasan ( baju Cekak Musang )
3.    Sampin mahal??? Rasanya tidak perlulah memberlanjakan duit yang banyak utk membeli sampin yang mahal ni, sebaliknya pilih warna & corak yang menarik bagi menyerlahkan lagi diri anda pada hari bahagia anda tu,

4.   Fabrik yang sesuai adalah daripada fabrik sutera bulu & songket lebih sesuai utk perkahwinan jika dibandingkan dengan kapas.

5.   PENTING NI..!! pastikan ikatan sampin anda sesuai dengan jenis kolar baju, jika anda memakai baju Melayu Johor, sampin perlulah didalam, manakala baju Melayu Cekak Musang, sampin di luar..!!
Sekadar gambar hiasan ( baju Melayu Johor  )
6.    Kebiasaannya la kan, bagi edisi perkahwinan sampin diikat berbentuk bunga yang dikenali sebagai IKATAN KEMBUNG..!!

Izkan berkata :: semoga tip ni berguna kepada para lelaki utk mengikat sampin ye..!! bagi yang bakal melangkah ke jinjang pelamin, SELAMAT PENGANTIN BARU... olahan semula dari MASKULIN.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...