Saturday 10 December 2011

BUAH DABAI - Buah Eksotik Sarawak..!!

Salam & selamat pagi sume. Sekarang nie ( masa entry nie ditulis kira2 pukul 12.34 pagi..) hehehe. Rasa tergerak hati nak berkongsi sedikit info yang IZKAN jumpa dalam sebuah majalah masakan. Pagi nie kita akan berkenalan ( bagi yang belum mengenalinya ) dengan BUAH DABAI..!!! Anda kenal BUAH DABAI..???? bagi penduduk Sarawak, buah ni sangat terkenal di sana & tidak hairan la jika buah ini antara buah yang sangat menjadi pilihan bagi penduduk Sarawak. Jom kita terjah dengan lebih lanjut mengenai BUAH DABAI ( errk..mcm dalam MAJALAH 3 pulak asenye..hehehe..)


BUAH DABAI...!! BUAH DABAI ini sangat terkenal di Sarawak, memiliki ton warna kehitaman & jika anda perasan, ianya seperti buah kurma cuma rasa BUAH DABAI ini lemak – lemak kelat. BUAH DABAI yang kering biasanya akan dijerukkan & sesuai sangat dimasak bersama nasi goreng. Bagi penggemar BUAH DABAI, mereka juga boleh makan dengan begitu sahaja akan tetapi BUAH DABAI segar perlulah direbus dulu sebelum dimakan. ( wahhh.....mesti best kan..!! ).



Izkan berkata :: perghhh....pe lagi, boleh la anda mencubanya ye..!! tak sabar nk merasa kelazatan BUAH DABAI ni..!! SELAMAT MENCUBA..
Sumber :: Diolah semula daripada Majalah AROMA Disember 2011

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...