Thursday, 29 December 2011

TENTANG DHIA, Bukan Sekadar CINTA...

Salam & selamat malam..
Izkan rasa mesti berebut2 malam nie tnggu depan TV3 utk tengok episod akhir TENTANG DHIA kan..?? hehehhe... Izkan pon sama jugak tadi, macam Izkan, myb pada awalnya memang bukan pengikut setia tapi tergerak hati tengok pada episod belas2 gitu, then terpaut & terjatuh cinta la pulak pada jalan cerita yang ada pada drama TENTANG DHIA..

MENANGIS..???? SEDIH..??? GERAM..?? semua itu rasenya bersatu dalam jiwa tatkala ending TENTANG DHIA melabuhkan tirai siarannya sebentar tadi kan. Bagi Izkan, TENTANG DHIA mempunyai jalan cerita yang menarik, bukan sekadar cinta sesama manusia 100% tp diselitkan dengan elemen cintakan Yang Maha Pencipta, juga diselitkan konflik yang berlaku dalam keluarga, persahabatan, & banyak lagi..

Anda geram..??? mesti anda geram pada mak mertua DHIA kan..??? hahahha. Mesti anda juga terfikir2 kenapa mak mertua DHIA tak de kena ape2 endingnya, pe2pon sume tue bergantung pada pengarah & team2 TENTANG DHIA jugak, mungkin dlm drama ni tak tonjolkan ‘hukuman’ yang diterima kepada ‘pesalah’. Apa2pon Izkan rasa benda tu tidak mencacatkan jalan cerita tersebut malah ramai yang memuji jalan cerita TENTANG DHIA terutama NORA DANISH, ADI PUTRA & sudah tentu makcik SALMI..hehehhehe GO MAKCIK SALMI..!! ( bagus & mantap lakonan LIZA ABDULLAH )

Pada ending tadi, kedua2 mereka telah bersama kembali bertemu Yang Esa. Cinta terulung adalah cinta kepada ALLAH. Jom kita tengok ayat terbaik & tersentuh dalam TENTANG DHIA..
Dhia :: Dhia dah tahu siapa sayang Dhia..
Zikir :: Siapa dia?
Dhia :: Allah
Zikir :: Abang pun sayangkan Dhia..lebih dari segala-galanya di dunia ni...
Dhia :: Jangan sayang Dhia lebih dari Allah...

**nantikan drama berikutnya GEMERSIK KALBU dalam slot Akasia di TV3..hehhehe

2 comments:

  1. hehehhehe x berkesempatan nk tgk cite ttg dhia

    ReplyDelete
  2. gemersik kalbu pulak. wahh best2.!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...