Wednesday 11 May 2011

Maria takluk dunia digital..

Pelancaran semula laman web kumpul 3.9 juta peminat



Bintang tenis, MARIA SHARAPOVA kini bersedia untuk menakluki dunia digital dengan pelancaran semula laman webnya, mariasharapova.com. MARIA yang menjadi tumpuan dunia dalam media sosial & dunia fesyen kini mengumpul 3.9 juta peminat di Facebook ( mengatasi gabungan peminat Venus & Serena Williams, Ana Ivanovic serta Caroline Wozniacki ) malah bekerjasama dengan Cole Haan, Nike & Tag Heuer. MARIA sering mengemaskini laman webnya dimana secara puratanya menerima 185,000 pengunjung dalam sebulan malah pernah mencapai kemuncak dengan lebih daripada 380,000 pengunjung.
“ Saya mula melihat trend luar biasa ini berkembang di internet, dari rangkaian sosial ke pusat pengurusan perniagaan, semuanya dilakukan dalam talian,” katan MARIA. “ Saya mahu mencipta laman yang boleh dimasuki oleh peminat saya & mudah dilayari. Kini apabila pengguna memasuki laman web saya, segala yang ingin disaksikan oleh mereka berada di depan mata mereka.”

Laman web berkenaan yang memaparkan mengenai MARIA dalam & luar gelanggang pada awalnya dilancarkan tahun 2008 sebagai medan untuk peminatnya berhubung antara satu sama lain & mengikuti perkembangan dunia tenis itu.
“ kami mahu ia menjadi sesuatu yang kuat & berkuasa, juga jika dinilai dari perspektif rekaan kerana saya benar sukakan warna & kami cuba menterjemahkannya dengan memasukkan gambar berwarna-warni, “ katanya mengenai tugasnya dalam rekaan semula laman webnya dengan agensi interaktif digital, Lightmaker.
Seiring dengan mesej berkenaan, imej utama yang menyambut ketibaan pengunjung ialah gambar daripada sesi fotografi NIKE tahun ini. MARIA menyertai NIKE sedekad lalu dan sejak itu beliau memegang tugas penting mereka koleksi pakaiannya dalam syarikat berkenaan. MARIA juga tampil dalam pelbagai iklan cetak, televisyen & digital. MARIA ialah atlet yang menigkat baik & mempunyai hubungan rapat dengan peminatnya serata dunia. Untuk itu, peminat MARIA SHARAPOVA di Facebook meningkat dengan kadar 200,000 orang sebulan dimana pada Jun 2010 MARIA mempunyai 2 juta peminat.
                                MA-13/03/11

p/s :: owhh…bagus3..hehe..izkan salah seorang antara 2juta tue kot..hehe..dah name pon die hard fanz..hehe..pe2pon GO MARIA GO!!!!!!!!..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...