Saturday 30 July 2011

DINGDONG DANTES - Model Komersial Paling Mahal????

Assalamualaikum.. malam nie rasa mcm nak update sikit blog yg kosong nie dengan mengetengahkan MODEL PILIHAN sebagai entry pada malam nih.. untuk MODEL PILIHAN bulan Julai nie izkan telah memilih DINGDONG DANTES sebagai pilihan atas banyak sebab & salah satunya seperti kite sedia maklum bahawa ‘penangan’ drama bersiri MARIMAR mendapat sambutan yg sangat hangat & baru sahaja menutupkan tirai dramanya pada baru2 ini.. Jom kite kenal lebih lanjut mengenai seorang pria yg diberi watak SERGIO SANTIBANEZ dalam MARIMAR....jom kite saksikan.........

DINGDONG DANTES atau nama sebenarnya JOSE SIXTO GONZALES DANTES III merupakan wajah kacak yg sentiasa menghiasi media cetak & elektronik di negara kelahairannya FILIPINA.. Penglibatanya dalam dunia modelling ini adalah satu penglibatan yg beliau sendiri tidak rancang sama sekali namun kehadirannya dengan cara & gaya yg tersendiri ditambah dengan memiliki susuk tubuh yg sasa telah meletakkan dirinya dalam kalangaan selebriti berstatus tinggi di Filipina. Beliau juga diantara model Filipina yg banyak memiliki anugerah2 & antara model paling mahal di Filipina. Tambahan lagi pada sekitar 2008 beliau juga dinobatkan menjadi salah seorang daripada 25 lelaki paling seksi di dunia..



DANTES yg pada awalnya pernah menjadi model iklan susu pada umurnya 2 tahun kemudiannya menjadi penari pada usianya remaja, pada hari ini pelakon & juga modle terkenal ini lebih terkenal sebagai pelakon.. Beliau yg lahir pada 2 Ogos 1980 ini pernah berlakon dlm filem My Love So Sweet dan termasuk program TV seperti Anna Karenina & pada tahun 2001 menyaksikan DANTES menjadi pelakon dalam drama bersiri SANA AY IKAW NA NGA. Pada tahun 2007 pula menyaksikan DANTES memegang watak utama dalam drama bersiri MARIMAR sebagai SERGIO SANTIBANEZ & antara drama bersiri menjadi sebutan di Malaysia sekaligus melonjakkan namanya di Malaysia. Beliau juga pernah menjadi pengacara bagi satu pertandingan Ratu Cantik & program realiti StarStruck. Pada tahun 2009, DANTES dipilih sebagai Myx Guest VJ utk mempromosikan albumnya ‘THE DINGDONG DANTES EXPERIENCE’..



p/s :: sebenarnye byk agy nk dikongsi mengenai model ini tapi ini antara yg best & hebat dari DINGDONG DANTES..ok...kite sambung lagi dalam isu akan datang dalam MODEL PILIHAN ok..selamat geledah..!!!!!!!huhuhu..

2 comments:

  1. aww my hero! sgt awsome!! hik3.. meletup gile dy dlam marimar.. hot okay! ;)

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. ohh...tq coz sudi bace...heeh...
    mmg die nie hot awl agy kan cume belom femes kat malaysia lagi kan..bru skang name die meningkat naik..
    ok2..dah singgah ur blog...(@__@)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...